În primele nouă luni ale acestui an pe piaţa românească au fost vândute 228.877 de unităţi noi, în creştere cu 23,1% faţă de anul trecut, clasând România pe prima poziţie într-un top al celor mai mari pieţe auto din Europa Centrală şi de Est, potrivit unui studiu realizat de firma Jato Dynamics.
Pe următoarele poziţii se clasează Polonia cu un număr de 217.412 unităţi vândute, cu 24% mai mult decât în aceeaşi perioadă a anului trecut şi Ungaria, cu 128.958 vehicule comercializate, în scădere cu 5,9%. Vânzările din întreaga regiune înregistrate în perioada ianuarie-iunie a acestui an au crescut cu 14%, la aproape un milion de autoturisme noi.
Cel mai bine vândut model din această regiune a fost Dacia Logan cu peste 76.000 de unităţi, însă în scădere cu cinci procente faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Pe locului doi, Skoda Fabia a vândut aproape 60.000 de unităţi, urmat de Skoda Octavia cu 49.510 de unităţi. Următorii în top se află modelele Opel Astra şi Ford Focus, care au înregistrat creşteri ale vânzărilor de 22%, respectiv 20%.(A.G.)
În primele nouă luni ale acestui an pe piaţa românească au fost vândute 228.877 de unităţi noi, în creştere cu 23,1% faţă de anul trecut, clasând România pe prima poziţie într-un top al celor mai mari pieţe auto din Europa Centrală şi de Est, potrivit unui studiu realizat de firma Jato Dynamics.
Pe următoarele poziţii se clasează Polonia cu un număr de 217.412 unităţi vândute, cu 24% mai mult decât în aceeaşi perioadă a anului trecut şi Ungaria, cu 128.958 vehicule comercializate, în scădere cu 5,9%. Vânzările din întreaga regiune înregistrate în perioada ianuarie-iunie a acestui an au crescut cu 14%, la aproape un milion de autoturisme noi.
Cel mai bine vândut model din această regiune a fost Dacia Logan cu peste 76.000 de unităţi, însă în scădere cu cinci procente faţă de aceeaşi perioadă a anul