Alegerile pentru Parlamentul European i-au convins pe mulţi politicieni să intre în blogosferă pentru a vorbi cu electoratul. Până acum, politicienii români au fost reticenţi în a-şi Alegerile pentru Parlamentul European i-au convins pe mulţi politicieni să intre în blogosferă pentru a vorbi cu electoratul.
Până acum, politicienii români au fost reticenţi în a-şi posta mesajele pe blog. Însă, posibilitatea de a atinge un electorat tânăr şi instruit, într-un mod inedit, a fost irezistibilă. Acum, în pragul europarlamentarelor, politicienii se înghesuie să prindă un fotoliu la tribuna... blogului.
Campania electorală pentru europarlamentare a crescut simţitor numărul politicienilor care folosesc blogul pentru a-şi comunica planurile pentru Parlamentul European sau pentru a discuta problemele peisajului politic actual.
Termenul "blog personal" capătă alte conotaţii în prag de euroalegeri: paginile virtuale sunt doar alte modalităţi de a se promova, alături de afişe, panouri, discursuri în public şi "istovitoare" caravane în teritoriu. În condiţiile în care concurenţa dintre partide este strânsă şi scena dezbaterilor politice este plină de discursuri anoste, blogul poate fi un instrument de marketing politic pentru candidaţii.
Partidul Naţional Liberal pare că a prins destul de repede "mişcarea": are cei mai mulţi candidaţi-bloggeri. În plus, grupul parlamentar are şi o platformă virtuală separată prin care comunică orice noutate legată de membrii partidului şi de ultimele lor proiecte. PNL este concurat şi pe acest teren de PSD, PD, PNţCD şi, mai nou, de zgomotosul PIN.
Postările se fac când electoratul doarme
Fostul consilier prezidenţial Renate Weber este conştient de miza comunicării online: "Am construit blogul chiar înainte de începerea campaniei la sugestia unor prieteni. Intenţionez să-l păstrez şi să-l folosesc şi după