Cu totii am fost la nunti, la diverse receptii sau conferinte, iar singurul lucru pe care aceste evenimente il au in comun este gama larga de mancaruri puse la dispozitie. In timp ce majoritatea dintre noi ne-am gandi doar la bogatia meniului si la modul de a-i face pe meseni sa guste din plin mancarurile puse la dispozitie, altii, cu un spirit antreprenorial mai dezvoltat, s-ar intreba ce oportunitati de afaceri sunt ascunde sub tavile de argint incarcate cu bucate.
Serviciile de catering de baza se refera doar la prepararea si la livrarea mancarii, insa multe dintre acestea isi extind oferta, furnizand bauturi, vesela, decoratiuni si personalul necesar servirii participantilor la eveniment.
Ca antreprenor independent in domeniul catering-ului, ai doua mari tipuri de evenimente pe care le poti tinti, si anume cele de tip privat si cele de tip corporatist. Evenimentele private sunt cele petrecute in familie, precum nuntile, botezurile, aniversarile si inmormantarile, iar cele corporatiste includ pranzurile de afaceri, intalnirile de consilii directoare si dineurile. Unele firme sunt specializate doar in evenimentele corporatiste sau doar in cele private, pe cand altele incearca sa se ocupe de ambele.
Cui i se potriveste catering-ul?
Ati putea crede ca pregatirea a catorva sandvisuri pentru o intalnire de afaceri este o slujba pe care aproape orice ar putea sa o aiba, insa nu este cazul sa va lasati pacaliti. A lucra in catering inseamna mai mult decat ceea ce se poate vedea cu ochiul liber, si daca vreti sa aveti succes in acest domeniu, trebuie sa fiti inzestrati cu anumite abilitati.
In primul rand, cateva cunostinte de baza din industria alimentara sunt absolut necesare, iar cele mai noi tendinte din domeniu arata ca prepararea mancarii trebuie sa fie, de multe ori, o adevarata arta.
Gusturile clientilor devin din ce in ce ma