Internauţii europeni petrec 12 ore pe săptămână online, cu o oră mai mult decât anul trecut, iar reţelele sociale sunt cele mai populare pe internet. Tinerii cu vârste de 16-24 de ani preferă să navigheze online în loc să se uite la televizor, potrivit studiului Mediascope Europe al European Interactive Advertising Association.
Studiul arată că 82% dintre tinerii cu vârste de 16-24 de ani folosesc internetul între cinci şi şapte zile pe săptămână, în timp ce numai 77% urmăresc regulat emisiuni TV. Dintre cei 169 de milioane de europeni care navighează online, 80% folosesc conexiunile broadband, ceea ce explică creşterea în popularitate a serviciilor TV şi video online.
Aproape o treime dintre utilizatorii europeni de internet au urmărit un film, un videoclip sau emisiuni TV online, comparativ cu 12% anul trecut, în timp ce o cincime din total au descărcat videoclipuri. 23% dintre internauţi vizitează reţelele de socializare cel puţin o dată pe lună, 30% navighează pe forumuri, 31% descarcă muzică şi 15% efectuează apeluri telefonice via internet. Spania (36%) şi Germania (31%) ocupă primul loc la accesarea forumurilor online, Suedia (43%) deţine supremaţia în ceea ce priveşte audienţa radiourilor online, în timp ce internauţii francezi (25%) sunt pe primul loc la capitolul bloguri.
Europenii îşi petrec 72% din perioada alocată online pentru motive personale şi 28% pentru serviciu. (B.T.)
Internauţii europeni petrec 12 ore pe săptămână online, cu o oră mai mult decât anul trecut, iar reţelele sociale sunt cele mai populare pe internet. Tinerii cu vârste de 16-24 de ani preferă să navigheze online în loc să se uite la televizor, potrivit studiului Mediascope Europe al European Interactive Advertising Association.
Studiul arată că 82% dintre tinerii cu vârste de 16-24 de ani folosesc internetul între cinci şi şapte zile pe săptămână, în tim