Teoretic stam bine
La nivelul judetului Alba, dupa cum spune Elena Ignat, inspector general adjunct al ISJ, a fost intocmit inca de la inceputul anului scolar un plan de masuri prin care se urmareste, pe de o parte, o comunicare eficienta cu scolile, elevii si parintii, iar pe de alta parte, crearea mecanismelor prin care sistemul de transmitere in siguranta a subiectelor unice la nivel national la scolile unde se
dau astfel de teze, centralizarea lucrarilor la centrele de corectare si comunicarea rezultatelor sa functioneze perfect. Astfel, in sistem electronic au fost afisate toate informatiile cu privire la metodologia de aplicare a Ordinului ministrului nr. 1167, materiile la care se sustin tezele cu subiect unic, aspecte discutate si la consfatuirea cu directorii scolilor.
Totodata a fost intocmit un plan de transmitere a informatiilor prin intruniri directe cu elevii si parintii acestora.
De la directive la practica...
Desigur, aici, un rol foarte important revine scolii - conducerii, profesorilor de specialitate si dirigintilor de la respectivele clase. S-a stabilit ca la fiecare scoala unde se vor da astfel de teze, subiectele sa fie afisate la panou in locuri accesibile elevilor.
Unul din punctele sensibile pare sa fie sistemul de transmitere in scoli, in conditii de securitate, a subiectelor, dupa momentul extragerii lor, in timp util. Pentru aceasta, la noi in judet, au fost stabilite 19 centre de comunicare, la care sint arondate mai multe scoli. De aici subiectele urmeaza sa fie preluate de comisii delegate de la scoli si duse acolo.
Elena Ignat ne informa ca planul de masuri prevede ca subiectele pleaca din centrele de comunicare sigilate, iar delegatii din scoli nu vor afla subiectele decit in momentul in care plicurile vor fi deschise la scoala pentru a fi multipl