Competitia intre cele doua formate de inalta definitie, Blu-ray, produs de Sony, si HD-DVD, produs de Toshiba, a ajuns in “impas”, considera Howard Stringer, seful Sony Corp, citat de Business Week.
“Este o lupta dificila”, a declarat Howard Stringer. Un player produs de Toshiba costa mai putin de 200 de dolari, in timp ce Sony vinde un Blu-ray la un pret mai mult decat dublu. Toshiba are un atu avand in vedere ca in luna august a reusit sa ii convinga pe cei de la Paramount Pictures sa renunte la publicarea filmelor pe suport Blu-ray si sa ofere filme in eclusivitate in format HD-DVD.
“Am incercat sa castigam prin meritele noastre, ceea ce am si facut, pana cand Paramount a schimbat tabara”, a spus seful Sony Corp.
In acelasi timp, Stringer considera castigarea acestei competitiei o chestiune de prestigiu.
La jumatatea acestui an, oficialii Sony se aratau optimisti in privinta vanzarilor de DVD-uri Blu-ray inalta definitie, anticipand un numar de 600.000 de comenzi pana la finele lui 2007, in timp ce rivalii de la Toshiba au estimat o scadere a vanzarilor de HD DVD-uri pe piata americana, de la 1,8 milioane la 1 milion unitati, potrivit informatiilor furnizate de Bloomberg.
Pe piata europeana, formatul Blu-ray se afla in luna septembrie pe pozitie dominanta, cu 94% din vanzarile de cititoare de DVD-uri high definition, fata de rivalul HD-DVD, care a obtinut doar 6 procente din acest segment de piata europeana, potrivit cifrelor furnizate de institutul GFK .
Directorul Sony Home Entertainment pentru Europa spunea la acea data ca lansarea consolei Play Station 3 a avut un rol important in succesul pe care l-a inregistrat formatul Blu-ray cu mai mult de 1,3 milioane de unitati vandute in Europa de la lansare. Compania Sony este sprijinita in lupta pentru promovarea formatulului sau de inalta definitie de o serie de jucatori importan