In peisajul aglomerat al e-commerce-ului exista unii antreprenori a caror "joaca" valoreaza, anual, sute de mii de euro. Magazinele virtuale de jucarii, un segment de afaceri aflat inca la inceput in Romania, par a fi o reteta simpla de succes, in conditiile in care costurile initiale sunt mai reduse fata de cele pe care le presupune un magazin fizic, iar acoperirea este una nationala.
"Am descoperit ca acest segment era foarte slab reprezentat la noi in tara. Nu existau magazine specializate in comertul cu jucarii, nici online, nici fizice. M-am indreptat catre o afacere pe Internet pentru ca ma costa mai putin, pentru ca puteam sa lucrez la nivel national si pentru ca aveam posibilitatea de a oferi o gama mult mai larga de produse", a declarat, pentru Wall-Street, Andrei Dragut, managerul CrazyToys.ro.
Investitia initiala in magazinul virtual de jucarii a fost de aproximativ 37.000 de euro, dintre care mai mult de jumatate au fost canalizati catre campaniile publicitare, pe autobuzele Capitalei si online, pe diferite site-uri.
Infiintata in 2005, afacerea, care numara in prezent 6 angajati, s-a dezvoltat rapid si a inregistrat dupa un an de activitate o cifra de afaceri de 300.000 de euro, cu un profit de 54.000 de euro. In ultimele 4 luni, firma a raportat o medie de 500 de comenzi pe luna, iar in perioadele de varf, cele ale sarbatorilor, numarul acestora creste.
"Cele mai mari volume de vanzari sunt inregistrate in lunile noiembrie - decembrie, cand se apropie sarbatorile de iarna. Din punctul de vedere al tipurilor de jucarii, exista o serie de produse care se vand mai bine vara, precum leaganele si toboganele, dar si altele care se vand iarna sau permanent, ca papusile, masinutele", apreciaza Dragut.
Pana la sfarsitul anului acesta, reprezentantii firmei estimeaza o crestere de 80% a cifrei de afaceri, comparativ cu cifrele obti