Poluarea cu petrol ce s-a produs, duminica, din cauza unei furtuni ce a dus la scufundarea mai multor nave comerciale va afecta Marea Neagra cel putin zece ani, anunta presa intenationala, informeaza NewsIn. Cu aceasta noua lovitura dura, situatia ecologica nu are sanse sa se amelioreze in Marea Neagra si in Marea Azov, deja clasate printre spatiile maritime cele mai poluate din lume.
Autoritatile ruse si ucrainene incearca din rasputeri sa neutralizeze pata de petrol formata de cele 1300 de tone de titei varsate in mare. Peste 200 de oameni, 3 elicoptere si 11 nave se afla in zona unde s-au deversat duminica 1.300 de tone de titei. Cel putin cinci marinari au murit si 20 sunt dati disparuti in urma furtunii de duminica.
CEDRE si CEPOL, cele doua organisme din Brest care au expertiza si se ocupa de mijloacele de contracarare a poluarilor marine, au pastrat distanta fata de putinele elemente informative care apar in legatura cu dezastrul, stiind foarte bine ca specialistii lor nu vor fi trimisi niciodata la locul catastrofei.
Michel Girin, directorul Centrului de documentare, cercetare si experimente privind poluarea accidentala a apelor (CEDRE), cu sediul la Brest, spune ca aceasta poluare este "importanta, chiar daca este inca departe de dimensiunile catastofelor Erika (20.000 de tone de pacura deversate) sau Prestige (50.000 de tone)".
Din datele furnizate de autoritati reiese ca 1.300 de tone de pacura s-ar fi scurs in mare dintr-o nava transportand 4.000 de tone. "Deocamdata este vorba despre o poluare de nivel 2 (mai mult de 1.000 de tone de produse deversate), care, la noi, ar fi declansat imediat o vasta mobilizare europeana", a spus Girin.
"Problema cu autoritatile ruse este ca nu se stie niciodata amploarea si nici consecintele exacte ale poluarilor de-a lungul coastelor lor", a declarat si Christia