Cererea tot mai mare de vitralii sunt semne ale creşterii acestui bussines. Piaţa vitraliilor din România a ajuns la aproape două milioane de euro, în condiţiile în care, în 2005 era Cererea tot mai mare de vitralii sunt semne ale creşterii acestui bussines.
Piaţa vitraliilor din România a ajuns la aproape două milioane de euro, în condiţiile în care, în 2005 era estimată la doar jumătate de milion. Principalii jucători de pe piaţă pun această ascensiune pe seama creşterii numărului de competitori, dar şi a cererii tot mai mari.
La ora actuală, în România există câteva zeci de companii medii şi mari care produc vitralii, însă şi sute de persoane fizice autorizate. Restaurantele, cafenelele sau vilele din cartierele rezidenţiale au început să folosească din ce în ce mai mult vitraliile la uşi, ca obiecte decorative sau în locul termopanelor, care nu mai sunt la mare modă.
Mentalitatea potrivit căreia locul vitraliilor este doar în biserică dispare treptat, iar cei care au investit într-un astfel de atelier scot profituri considerablie. Vitraliul este o lucrare care costă mult, pentru că materialele folosite sunt foarte scumpe.
Însă investiţia iniţială pentru deschiderea unui astfel de atelier nu depăşeşte 5.000-6.000 de euro. Cu oameni pricepuţi, scule profesioniste şi un pic de talent se pot face bani mulţi din sticla colorată. Mai ales că este la modă să ai un astfel de geam în sufragerie sau la uşa de la intrare la vila de vacanţă de la munte. Adevăratele vitralii prelucrate de meşteri în atelier au foarte mare căutare atât în ţară, cât şi în străinătate şi ajung să coste şi 500 de euro metrul pătrat.
Tiberiu Maghera deţine la Arad unul dintre primele ateliere de vitralii din ţară de după Revoluţie. A moştenit această pasiune de la tatăl său, care face vitralii astăzi în America. "M-am lăsat de Facultatea de Politehnică ca să mă