Pasajul ar trebui sa descongestioneze traficul din Baneasa / Foto: Rompres
Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADR) a atribuit fara licitatie firmei portugheze „Lena Engeharia e Construcoes” contractul de 14 milioane de euro pentru construirea unui pasaj subteran pe soseaua Bucuresti-Ploiesti, intre podul Baneasa si aeroportul Baneasa.
Asa reiese din anuntul de achizitie publicat in Monitorul Oficial la sfarsitul saptamanii trecute.
Firma a intarziat, insa, termenele de executie la alte lucrari de extinere a drumului si de construire a podurilor pe DN1 intre Baneasa si Otopeni, fiind criticata, in luna mai, de premierul Calin Popescu-Tariceanu, care i-a trimis o scrisoare in acest sens ambasadorului Portugaliei la Bucuresti.
Potrivit unor surse din domeniu, largirea soselei Bucuresti-Ploiesti, constructia celor doua poduri si a celor doua pasaje pietonale prevazute in proiect trebuia sa fie gata in octombrie 2006, insa prelungirea termenului a fost acceptata de autoritati, motivul invocat fiind dificultatile in realizarea exproprierilor.
Portughezii au promis ca traficul se va putea desfasura normal de la 30 noiembrie.
Surse din CNADR afirma ca acest nou contract a fost acordat fara licitatie intrucat viitoarele lucrari si cele deja existente pe DN1 (de la aeroport spre Otopeni) sunt „in zone interdependente”.
Compania invoca un articol din ordonanta cu privire la achizitiile publice, potrivit caruia se aplica negocierea directa atunci cand e necesara achizitionarea unor lucrari sau servicii suplimentare ori aditionale neincluse in contractul initial, dar care au devenit necesare „datorita unor circumstante neprevazute”.
Valoarea nu trebuie sa depaseasca 50 la suta din cea a contractului initial, iar lucrarile trebuie sa fie „strict necesare” pentru inde