Un studiu american susţine că aptitudinile la matematică şi citit contează mai mult în viitor pentru copil decât comportamentul
Aptitudinile pentru matematică şi citit „prezice“ succesul academic ulterior, în timp ce problemele comportamentale şi aptitudinile sociale nu au nici o influenţă, relevă un studiu american. Cercetătorii de la Universitatea Northwestern au analizat datele a şase studii de lungă durată despre lectura în şcoli.
Studiile au „măsurat“ aptitudinile copiilor pentru matematică şi citit, dar şi diverse aspecte ale comportamentului. Factorii au fost monitorizaţi la copii cu vârste de 5-6 ani, înainte de a intra la şcoală, dar şi până au ajuns în clasa a 8-a.
„Studiul a avut rezultate surprinzătoare. Toate cele şase cercetări anterioare au arătat importanţa aptitudinilor la matematică, în primul rând şi, apoi, la citit“, a spus unul dintre oamenii de ştiinţă americani. Acesta susţine că cel mai surprinzător aspect a fost că asocierea între problemele comportamentale şi lipsa aptitudinilor sociale, din viitor şi învăţatul la şcoală par a fi zero.
Copiii care aveau aptitudini bazale pentru matematică înainte de a începe grădiniţa au fost mult mai „predispuşi“ să aibă rezultate bune nu doar la matematică, ci şi la citit. Concluziile studiul au creat deja multe controverse, unii experţi în dezvoltarea copilului, spunând că rezultatele contrazic alte studii anterioare, care puneau importanţă pe comportamentul celui mic şi succesul academic. (L.S.)
Un studiu american susţine că aptitudinile la matematică şi citit contează mai mult în viitor pentru copil decât comportamentul
Aptitudinile pentru matematică şi citit „prezice“ succesul academic ulterior, în timp ce problemele comportamentale şi aptitudinile sociale nu au nici o influenţă, relevă un studiu american. Cercetătorii de la Universitatea Northwestern au analizat date