Previziunile pentru anul 2007 indică o creştere a apetitului investitorilor pentru brandurile de notorietate. Piaţa francizei din România a continuat să crească şi în anul 2007, în Previziunile pentru anul 2007 indică o creştere a apetitului investitorilor pentru brandurile de notorietate.
Piaţa francizei din România a continuat să crească şi în anul 2007, în prezent existând un număr total de aproximativ 350 de branduri francizate. Faţă de anul 2006, estimările pentru acest an indică o creştere de 25% a pieţei de profil.
Datele din piaţă arată că afeceriştii din România aleg o franciză pentru că este o reţetă de business deja testată pe alte pieţe, iar viitorul antreprenor beneficiază de know-how în schimbul investiţiei sale, însă succesul şi profitabilitatea viitoarei afaceri depind numai de implicarea şi modul de administrare a businessului de către viitorul partener francizat.
"În schimbul investiţiei sale, partenerul francizat primeşte o reţetă de business, nu neapărat o reţetă cu succes garantat", apreciază Raluca Stanciu, recruitment director în cadrul CHR Consulting. Chiar şi aşa, cifrele indică o continuă creştere a apetitului investitorilor români pentru afacerea în franciză.
"Piaţa francizei din România este în continuă creştere, fie că vorbim de servicii, retail sau fast-food. Când vorbim de creşterea cantitativă a sistemului de franciză în România, putem porni de la statistica sfârşitului anului 2006, care arată că numărul total de branduri prezente prin intermediul unui contract de franciză sau de masterfranciză era de 282, din care 76 erau nume autohtone, recente pe piaţa naţională.
Faţă de anul 2005, când numărul total de branduri operate în sistem de franciză era de 171 (din care doar 35 concepte autohtone), piaţa francizei a cunoscut o creştere de 61,07%", a declarat pentru "Adevărul" oficialul CHR Consulti