Pe Hannes Pantli, vicepreşedintele producătorului de ceasuri de lux IWC Schaffhausen, l-am întrebat, la lansarea în România a noii colecţii de ceasuri IWC Da Vinci, care sunt costurile de producţie ale unei astfel de piese, care se vinde cu zeci de mii de euro. A evitat elegant răspunsul. Este pentru a doua oară că Pantli vine în România; a călcat prima dată pe meleagurile noastre chiar acum şase luni. Ţinând cont de faptul că IWC (acronim al International Watch Co.) î
Pe Hannes Pantli, vicepreşedintele producătorului de ceasuri de lux IWC Schaffhausen, l-am întrebat, la lansarea în România a noii colecţii de ceasuri IWC Da Vinci, care sunt costurile de producţie ale unei astfel de piese, care se vinde cu zeci de mii de euro. A evitat elegant răspunsul.
Este pentru a doua oară că Pantli vine în România; a călcat prima dată pe meleagurile noastre chiar acum şase luni. Ţinând cont de faptul că IWC (acronim al International Watch Co.) îşi vinde în ţara noastră ceasurile de mii de euro de vreo cinci ani, prin intermediul companiei Helvetansa, vizita oficialului, unul dintre managerii de top ai producătorului elveţian, spune multe despre importanţa pe care o acordă pieţei româneşti. „În acest moment, facem afaceri pe toate pieţele din Europa Centrală şi de Est, de la Polonia, Cehia, Slovenia, Slovacia, Ungaria şi, evident, România“, spune Pantli. „Dar în Bulgaria nu întreprindem nimic, cred că e încă prea devreme. Cred că există o diferenţă considerabilă de nivel între România şi Bulgaria.“
Ritmul de creştere al pieţei locale, de circa 25 de procente anual, i-a surprins extrem de plăcut pe oficialii IWC. „În urmă cu opt ani, ar fi fost practic imposibil să vindem ceva, iar acum partenerii noştri de la Helvetansa se plâng că nu le putem livra cât ne cer“, afirmă Pantli. „Am putea vinde, chiar ş