Firmele care doresc să-şi exporte produsele sau să caute furnizori de pe diverse pieţe pot face acest lucru prin intermediul site-urilor specializate de pe internet. În încercarea de a-şi reduce costurile, milioane de firme din întreaga lume au început în ultimii ani să caute furnizori ieftini din China. De acest trend s-a gândit să profite şi Jack Ma, un chinez care, în 1999, a fondat Alibaba.com, un portal care facilitează companiilor găsirea de parteneri din alte ţăr
Firmele care doresc să-şi exporte produsele sau să caute furnizori de pe diverse pieţe pot face acest lucru prin intermediul site-urilor specializate de pe internet.
În încercarea de a-şi reduce costurile, milioane de firme din întreaga lume au început în ultimii ani să caute furnizori ieftini din China. De acest trend s-a gândit să profite şi Jack Ma, un chinez care, în 1999, a fondat Alibaba.com, un portal care facilitează companiilor găsirea de parteneri din alte ţări. Soluţia oferită de tânărul antreprenor s-a dovedit a fi foarte apreciată de oamenii de afaceri din întreaga lume, din moment ce, până în prezent, pe site s-au înscris milioane de membri, iar firma Alibaba şi-a vândut luna trecută pe bursa de la Hong Kong 17% din acţiuni pentru 1,5 miliarde de dolari.
Aceasta este cea mai importantă listare la bursă a unei companii chinezeşti din domeniul internetului, iar numărul de acţiuni solicitat de investitori a fost de peste 180 de ori mai mare decât pachetul oferit la vânzare. Datorită cererii mari, valoarea de piaţă a companiei a ajuns în urma IPO la 8,8 miliarde de dolari.
Unii analişti consideră preţul prea mare, având în vedere că anul acesta cifra de afaceri a companiei va fi în jur de 300 de milioane de dolari. Cu toate acestea, investitorii sunt interesaţi de acţiunile Alibaba datori