Aeroportul va deveni un punct strategic de tranzit Europa-Asia. Noul gigant al aviaţiei mondiale, Airbus A380, nu ar avea acum loc nici să întoarcă pe un aeroport din România. Peste câţiva ani, un proiect de modernizare îi va permite să aterizeze aproape de Constanţa. După un exerciţiu de câteva luni, majoritatea militarilor americani s-au retras temporar de la baza „Mihail Kogălniceanu“ de lângă Constanţa, iar într-una dintre cele mai celebre comune din Rom
Aeroportul va deveni un punct strategic de tranzit Europa-Asia. Noul gigant al aviaţiei mondiale, Airbus A380, nu ar avea acum loc nici să întoarcă pe un aeroport din România. Peste câţiva ani, un proiect de modernizare îi va permite să aterizeze aproape de Constanţa.
După un exerciţiu de câteva luni, majoritatea militarilor americani s-au retras temporar de la baza „Mihail Kogălniceanu“ de lângă Constanţa, iar într-una dintre cele mai celebre comune din România sunt aşteptaţi europenii. Armata SUA, ale cărei investiţii de zeci de milioane de dolari au tot fost anunţate, nu a adus, deocamdată, „boom“-ul aşteptat. În schimb, se lucrează la master-plan-ul unui proiect-gigant de modernizare a aeroportului civil „Mihail Kogălniceanu“. Investiţia tinde spre un miliard de euro şi printre opţiunile de finanţare s-ar afla un parteneriat public-privat şi bani de la Uniunea Europeană. Rezultatul ar fi crearea unuia dintre cele mai importante puncte de tranzit Europa-Asia, atât pentru transportul de mărfuri, cât şi pentru cel de pasageri.
Proiect cu multe zerouri
Forfota de pe holurile primăriei din Mihail Kogălniceanu are explicaţii cât se poate de pragmatice: se dau subvenţiile pentru agricultură şi se aşteaptă banii de lemne. În biroul primarului însă, planurile trec de la doi de zero, cât au în coadă banii pentru subv