Legea publicitatii care este in vigoare in momentul de fata va fi anulata, aceasta urmand sa fie inlocuita, in decembrie, de doua prevederi noi, care transpun o directiva a Uniunii Europene, a declarat miercuri, in cadrul unui seminar de informare a agentilor economici, presedintele Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), Catalin Teodorescu.
"Prima prevedere va fi implementata de Ministerul Economiei si Finantelor (MEF) si se refera exclusiv la relatiile dintre agentii economici. A doua prevedere, care se refera la protectia consumatorilor, va fi inclusa intr-o noua lege care este in curs de adoptare la Camera Deputatilor si va intra in vigoare, cel mai probabil, in luna decembrie", a explicat presedintele ANPC.
Noua Lege se refera la "practicile incorecte ale operatorilor economici in relatia cu consumatorii" si incearca comasarea intr-un singur act normativ a tot ceea este considerat nociv pentru consumator, la nivelul intregii Uniuni Europene.
Legea defineste termenii de publicitate inselatoare sau agresiva si, totodata, propune o lista "gri" a practicilor ce ar putea fi incluse in categoriile mentionate. De asemenea, in lege vor fi definite sanctiuni, despre care reprezentantii ANPC spun ca sunt semnificative, dar care nu vor fi facute publice pana la intrarea in vigoare a actului normativ. Inspectorii ANPC sunt cei care au obligatia de a aplica aceste sanctiuni.
In ceea ce priveste publicitatea radio si TV, legea stipuleaza ca datele celor care au realizat sau comandat un spot publicitar trebuie puse la dispozitia ANPC de Consiliul National al Audiovizualului (CNA), in cazul in care se constata o abatere de la prevederi.
Legat de clauzele abuzive din contractele intre agenttii economici si consumatori, legea incearca sa impuna o stare de echilibru intre drepturile si obligatiile ambelor