Anul acesta, România s-a clasat pe primul loc din Europa Centrală şi de Est la vânzarea de autoturisme noi, potrivit unui studiu realizat de firma Jato Dynamics. Cu 228.877 unităţi vândute de la începutul anului (cu 23,1% mai mult faţă de anul trecut), România a devansat Polonia – cu 217.412 unităţi vândute (cu 24% mai mult faţă de anul trecut) – şi Ungaria, cu 128.958 maşini vândute anul acesta, care însă a înregistrat o scădere cu 5,9% faţă de 2006.
Şi în trimestrul al treilea al acestui an, România s-a aflat tot în fruntea clasamentului, beneficiind de o creştere cu 20,5% la vânzările de vehicule noi, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. În topul preferinţelor europenilor, în 2007, modelul Dacia Logan (76.924 maşini vândute) a surclasat Skoda Fabia (58.920 unităţi vândute), Skoda Octavia (49.510), dar şi modele precum Opel Astra (24.797) sau Ford Focus (23.036).
Cât priveşte mărcile auto din Europa Centrală şi de Est, prima poziţie a fost adjudecată de Skoda (121.867 autoturisme vândute), urmată de Dacia (76.925) şi Opel (75.948). Deşi aflată pe locuri fruntaşe la vânzări, Dacia a consemnat totuşi un declin al numărului de maşini vândute faţă de anul trecut. (Oana Anghel)
Anul acesta, România s-a clasat pe primul loc din Europa Centrală şi de Est la vânzarea de autoturisme noi, potrivit unui studiu realizat de firma Jato Dynamics. Cu 228.877 unităţi vândute de la începutul anului (cu 23,1% mai mult faţă de anul trecut), România a devansat Polonia – cu 217.412 unităţi vândute (cu 24% mai mult faţă de anul trecut) – şi Ungaria, cu 128.958 maşini vândute anul acesta, care însă a înregistrat o scădere cu 5,9% faţă de 2006.
Şi în trimestrul al treilea al acestui an, România s-a aflat tot în fruntea clasamentului, beneficiind de o creştere cu 20,5% la vânzările de vehicule noi, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. În topu