Dacă vă doriţi un loc de muncă în străinătate, trebuie să vă adaptaţi CV-ul în funcţie de cerinţele pieţei muncii din ţara respectivă, adică să vă prezentaţi în faţa angajatorilor cu un CV internaţional. Site-ul www.ejobs.ro vă prezintă modul în care trebuie redactat CV-ul în Spania, Franţa, Marea Britanie, Canada şi Japonia. Angajatorii din Spania solicită candidaţilor pentru prima etapă din procesul angajării o scrisoare de intenţie şi un CV. Scrisoarea de intenţie trebuie să fie în format A4 şi trebuie să fie adaptată cererii jobului. Se poate trimite împreună cu CV-ul şi cu o poză pe e-mail. În cazul în care aveţi o pregătire profesională, este indicat să vă prezentaţi realizările începând cu cel mai recent loc de muncă, aşa cum preferă angajatorii. În partea de sus a CV-ului trebuie să treceţi datele personale - numele, localitatea, nivelul universitar, diplome, certificate şi perioadele în care aţi efectuat studiile, starea civilă, adresa şi alte date de contact. Copii după actele de studii vă pot fi cerute de angajator după interviu. La secţiunea „Educaţie“ trebuie să fiţi foarte expliciţi, trebuie să scrieţi instituţiile pe care le-aţi urmat, localităţile unde se află aceste instituţii, nivelul universitar, diplome, certificate şi perioadele de studiu. Este important să treceţi în CV la această secţiune şi premiile obţinute, limbile străine cunoscute, aptitudini PC, burse sau studii în străinătate. Este indicat să scrieţi şi detalii despre joburi part-time sau stagii de practică. La secţiunea „Experienţă Profesională“ trebuie să scrieţi numele companiilor unde aţi lucrat, localităţile, perioadele de angajare, denumirea joburilor, responsabilităţile şi realizările pe care le-aţi avut. Trebuie să începeţi cu cel mai recent loc de muncă. CV-ul trebuie să se încheie cu următoarea frază „Referinţe, disponibile la cerere“.
Angajatorii francezi selectează