În prezent, nu există constructor de automobile care să nu aibă cel puţin o fabrică de piese şi subansambluri în această regiune din Europa Globalizarea pare să aibă efecte
În prezent, nu există constructor de automobile care să nu aibă cel puţin o fabrică de piese şi subansambluri în această regiune din Europa
Globalizarea pare să aibă efecte benefice asupra economiilor emergente, precum cele din statele fostului bloc comunist. Dacă acum 15-20 de ani rivalitatea Est-Vest nu permitea, decât în puţine cazuri, deschiderea unei fabrici într-un stat comunist, în prezent, marile concerne auto şi-au mutat o mare parte din producţie în estul Europei.
Costurile de fabricaţie destul de mici, dar şi o bună pregătire la nivel profesional par să fie principalele atuuri ale est-europenilor în lupta cu concurenţii din China şi India. Ce-i drept, salariul de cel mult 100 de dolari pe lună al muncitorilor din fabricile celor două mari ţări nu are cum să rivalizeze cu pretenţiile destul de ridicate ale celor din Europa de Est.
Marile concerne auto au realizat că mai bine plăteşti un estic să facă o treabă bună, decât 50 de chinezi sau indieni care fac lucrul de mântuială. Producătorii auto vor aloca sume importante extinderii capacităţilor de producţie în Europa Centrală şi de Est, inclusiv în România, întrucât cererea de autoturisme este foarte mare.
Analiştii spun că cererea de autoturisme este foarte mare atât în Europa de Vest, cât şi de Est, iar capacităţile de producţie sunt exploatate la capacitate maximă. Nivelul ridicat al cererii ridică întrebarea numărului de fabrici noi care vor trebui construite în Europa.
În 7 ani, producţia globală va atinge 78 milioane de unităţi pe an
Potrivit unui studiu realizat de PricewaterhouseCoopers, producţia globală de autoturisme va creşte în perioada 2006-2014 cu 19%, la 78 milioane de