Retailerul francez Auchan tinteste 22 de orase cu peste 100.000 de locuitori pana in anul 2010 si spune ca va merge cu formatul de hipermarket pentru a avea o suprafata de vanzare mai mare decat a competitorilor sai directi.
"Vom continua sa ne dezvoltam ca o retea de hipermarketuri de mari dimensiuni, pentru ca aceasta este specializarea noastra. Magazinul Discount Market din Timisoara este o exceptie, un exercitiu de comert diferit care pregateste deschiderea hipermarketului Auchan Timisoara", a declarat Regis Mougel, directorul general al MGV Distri Hiper Romania, operatorul retelei Auchan.
Expansiunea retelei intr-un ritm care ar putea ajunge la 6-10 unitati noi pe an va duce investitiile MGV Distri Hiper Romania la o jumatate de miliard de euro in anul 2010.
Grupul francez Auchan este prezent pe piata locala din toamna anului 2005, cand au fost demarate pregatirile pentru implantarea pe piata romaneasca, si detine 29% din MGV Distri Hiper Romania. Printre actionari se mai numara Mougel si alti francezi implicati in conducerea operatiunilor companiei, precum si parteneri romani.
In prezent, reteaua numara 4 hipermarketuri in Bucuresti, Targu Mures, Pitesti si Cluj-Napoca si un supermarket in Iulius Mall Timisoara care are aproximativ 3.000 de clienti pe zi, potrivit datelor prezentate de Mougel. Managerul a mai spus ca expansiunea retelei pe piata locala va impune crearea unui centru logistic in urmatorii ani, unde va fi livrata cea mai mare parte a marfurilor primite de la furnizori.
Anul viitor, compania are programate investitii la Constanta, Timisoara si Suceava.
"Piata fortei de munca devine tot mai dificila. Exista un deficit de forta de lucru calificata, precum macelari, brutari, patiseri", a spus Mougel. Cu toate acestea, la Pitesti, unde Auchan a deschis luna trecuta un hipermarket cu o suprafata de vanzare de 10.