Un procent de 33,6% din 384 de pacienti care ar dori sa reclame o greseala a medicilor s-ar adresa Colegiului Medicilor, in timp ce 33% dintre nemultumiti privind sistemul sanitar s-ar adresa Autoritatii pentru Sanatate Publica, se arata intr-un studiu realizat de Colegiul Medicilor din Iasi, pe un esantion de 116 medici si 384 pacienti , informeaza NewsIn.
Potrivit secretarului general al Colegiului Medicilor din Romania, prof. dr. Vasile Astarastoae, "cu toate ca in dictionarul explicativ al limbii romane, eroare este sinonim cu greseala, in actul medical exista o diferenta.
Astfel, eroarea este neimputabila medicului intrucat a procedat corect, dar nu a obtinut rezultatul asteptat", adaugand ca greseala in actul medical este imputabila medicului deoarece practica folosita de acesta este incorecta.
Acelasi sondaj arata ca exista cel putin trei elemente comune la medici si pacienti: neincrederea in polita de malpraxis a societatilor de asigurari, portretul medicului ideal care ar minimaliza riscurile si increderea in Colegiul Medicilor.
Totodata, Astarastoae a explicat ca 207 din 384 de respondenti sunt de parere ca se inregistreaza greseli medicale din cauza slabei pregatiri profesionale si limitarea mijloacelor de diagnostic si terapie. Un medic bun este in opinia pacientilor, unul cu experienta, care vorbeste pe intelesul pacientului si care le respecta solicitarile in privinta tratamentului.
"Daca s-a produs o greseala ce poate fi imputata unui medic, 39,84 la suta dintre cei chestionati cred ca medicul care comite o greseala ar trebui sa asigure compensatia victimei din propriul buzunar", a precizat Astarastoae.
Conform studiului, mai mult de jumatate din medicii chestionati au tendinta ca atunci cand un coleg comite o greseala medicala sa-l determine pe acesta sa-si asume greseala, motiv p