Piata auto europeana si-a revenit dupa scaderea de 1,5% inregistrata in luna septembrie, inregistrand in octombrie un plus de 5,5%, fata de aceeasi luna a anului trecut. Noile state membre, in frunte cu Romania, raman terenul cel mai fertil pentru jucatorii din domeniul auto, raportand un procent mediu de crestere de 11,8%, in timp ce tarile din vest au crescut cu doar 4,8%.
Statisticile Asociatiei Constructorilor Europeni de Automobile, elaborate in 28 de state europene : 25 din UE plus Islanda, Norvegia si Elvetia (statele EFTA), arata ca in luna octombrie s-au inmatriculat 1.321.204 autoturisme noi, in crestere cu 5,5%, iar in cele zece luni 13.572.669 unitati, cu 1,2% mai mult decat in aceeasi perioada a anului trecut.
Dintre noile state membre in Uniunea Europeana, Romania este tara cu cele mai multe autoturisme inmatriculate, atat in luna octombrie, cat si in cele zece lui ale lui 2007. In luna recent incheiata, in Romania s-au inmatriculat 27.371 de unitati, in crestere cu 10,8% fata de octombrie 2006, iar in intervalul ianuarie-octombrie 259,159 unitati, cu 26,1% mai mult decat in aceeasi perioada a anului precedent.
Apetitul romanilor pentru automobile este remarcabil comparativ cu vecinii din zona recent aderenti ai Uniunii Europene. Romania devanseaza la numarul de autoturisme inmatriculate Polonia (242.083 unitati inmatriculate in zece luni), o tara cu 38,2 milioane de locuitori si cu un PIB pe cap de locuitor de 7.007 euro in 2006, Ungaria (145.139) si Cehia (110.829), tari cu un numar de locuitori in jur de 10 milioane, dar cu un PIB pe cap de locuitor 8.851 euro, respectiv 10.985 euro. PIB-ul Romaniei in 2006, raportat la populatie, a fost de 4.482 euro pe cap de locuitor.
De asemenea, constructorul Dacia castiga teren pe piata din Uniunea Europeana, ajungand la o cota de 1%, atat in luna recent incheiata, cat si in cele zece