Se pare ca teatrele noastre lirice se pregatesc intens pentru „Anul Puccini“ care, in 2008, va aduce pe scenele lumii o avalansa de titluri din creatia celebrului compozitor, de la nasterea caruia se vor implini 150 de ani. Daca anterior am comentat noua montare a Madamei Butterfly de la Opera din Timisoara, de aceasta data ma voi opri asupra productiei Boema realizata, zilele trecute, la Teatrul Muzical din Galati, unde un manager entuziast, plin de idei si mai ales eficient – directorul Florin Melinte – reuseste sa propuna, aproape in fiecare seara, distributii alcatuite in mare parte din invitati din tara si chiar din strainatate, asigurind astfel o cota sporita de atractivitate spectacolelor de opera, dar si de balet sau de revista.
Premiera pucciniana a fost elocventa in acest sens, majoritatea rolurilor fiind sustinute de oaspeti binecunoscuti publicului, o parte dintre ei abordind insa pentru prima oara personajele respective. Cu siguranta, in fruntea lor s-a situat tenorul Calin Bratescu, ale carui progrese in plan vocal si artistic devin, pe zi ce trece, mai evidente, pentru ca glasul s-a dezvoltat, a capatat penetranta, stralucire si un plus de maleabilitate, calitati care, dublate de sensibilitate si inteligenta, il ajuta sa realizeze o interpretare expresiva, echilibrata si perfect adecvata romanticului Rodolfo, personaj credibil, firesc si nuantat si la nivel scenic.
De altfel, anterior l-am ascultat in secvente din Carmen de Bizet, surpriza fiind deosebit de placuta, solistul trecind treptat catre un repertoriu nou, desi inca il mai aplaudam in roluri lirice, cum ar fi, spre exemplu, la Opera Nationala, in Flautul fermecat de Mozart si, in curind, in Faust de Gounod, alternind astfel partiturile de asemenea factura cu cele mai dramatice.
Revenind la productia de la Galati, l-am aplaudat si pe Mihai Frunza, bariton iesean care