Autostrada s-a blocat din nou in Prahova. Firmele care au castigat licitatia pentru constructia obiectivului cer bani mai multi de la minister si se plang ca intampina dificultati pe traseu. De partea cealalta, autoritatile sustin ca sumele suplimentare nu prea se justifica si cer lamuriri suplimentare.
Toate aceste controverse nu fac decat sa intarzie si mai mult finalizarea lucrarilor si sa tensioneze suplimentar relatiile dintre palatele Victoria si Cotroceni.
Consortiul condus de firma Euroconstruct, care executa lucrarile la autostrada Bucuresti-Ploiesti, a cerut Ministerului Transporturilor circa 30 de milioane de euro peste valoarea initiala a contractului, ca urmare a unor lucrari suplimentare, executia tronsonului fiind blocata in acest moment.
Constructorii au cerut sa li se deconteze lucrarile realizate si materialele folosite suplimentar, deoarece au intampinat dificultati in zona de executie, valoarea lucrarilor suplimentare fiind de 25-30 de milioane de euro.
Contractul are o suma fixa, dar legislatia permite suplimentari in conditiile in care se prezinta un astfel de studiu geo. Suma solicitata este peste cea prevazuta in contractul initial. Oficialii ministeriali au spus ca problemele descoperite de constructori, mai exact faptul ca panza freatica se afla la mai putin de un metru, ar fi trebuit sa fie regasite in proiectul initial.
Lucrarile pe tronsonul Bucuresti-Ploiesti sunt blocate in acest moment, una dintre cauze fiind legata de solicitarea constructorilor de decontarea a lucrarilor. O alta problema care a dus la oprirea lucrarilor este legata de exproprieri, acestea urmand sa fie facute in luna ianurie a anului viitor, in proportie de 70%. Autostrada s-a blocat din nou in Prahova. Firmele care au castigat licitatia pentru construct