Un raport al Comisiei Europene prezentat cu doua zile in urma arata ca peste 50 la suta dintre site-urile companiilor aeriene europene, low-cost si traditionale prezinta nereguli in ceea ce priveste afisarea clara a tarifelor practicate, termenii contractuali si conditiile sub care se supune efectuarea calatoriilor.
Marea majoritate a companiilor aeriene care opereaza zboruri de calatori regulate isi vand de cativa ani biletele si prin intermediul site-urilor web proprii, un model propus de companiile low-cost menit sa reduca din costurile de distributie. Insa utilizatorii care isi cumpara biletele prin sistemele online s-au plans ca practicile companiilor nu sunt tocmai corecte. Principala problema o reprezentau modul in care erau afisate preturile: pe prima pagina o "superoferta", iar dupa cateva click-uri pretul crestea destul de mult, dupa adaugarea taxelor si comisioanelor.
In urma sesizarilor pasagerilor, o comisie europeana a analizat peste 400 de site-uri, apartinand atat unor companii aeriene, cat si unor agentii de turism care au sistem de vanzare a biletelor online. Peste 50 la suta dintre acestea au prezentat nereguli in ceea ce priveste afisarea clara a preturilor si taxelor aferente, dar si a conditiilor de calatorie. "Sunt multi pasageri care nu stiu ce se intampla in caz de anulare sau intarziere a zborului, si asta pentru ca mai multe companii nu afiseaza intr-un loc vizibil link-ul catre pagina cu conditiile de calatori", se arata in raportul Comisiei Europene, preluat de Reuters.
Raportul CE arata ca majoritatea companiilor se fac vinovate de urmatoarele:
– initial, pretul indicat pentru o calatorie nu contine taxele de aeroport si comisioanele;
– se prezinta oferte ale caror preturi nu se regasesc in sistemul de rezervari online;
– optiuni deja "bifate" pentru achizitionarea de asigurari de sanatat