Foto: EvZ
Chibriturile cu Basescu din 2004 au ajuns in aproape toate casele alegatorilor si au generat 20% din veniturile Match Point.
Chibriturile, fie ele si electorale, nu mai sunt ce-au fost! Pentru europarlamentarele de la sfarsitul acestei luni si parlamentarele din 2008, producatorul de chibrituri Match Point a pregatit cutii pe care ruleaza filmulete cu candidatul, chibrituri stantate special, pentru a reprezenta chipul candidatilor din profil si chiar chibrituri care sa emane un miros special, atunci cand sunt atinse, de exemplu de iarba proaspat cosita, pentru candidatii „verzilor”.
Compania din Cluj-Napoca, care controleaza circa 75% din piata, si GrafiNet din Bucuresti sunt singurii producatori de chibrituri publicitare din Romania. „Producator” este insa mult spus, pentru ca pe piata locala nu se mai produc bete de chibrituri de doi ani, doar ambalajele fiind realizate in manufacturile de la noi.
300.000 de euro din cutii cu chip si mesaj
In 2004, afacerea cu chibrituri „electorale” a adus Match Point venituri de circa 100.000 de euro, la afaceri totale de jumatate de milion de euro. Potrivit directorului de vanzari al companiei, Anca Eremie, clientii-candidati la alegerile generale din urma cu trei ani au fost toti „portocalii”.
In 2008, compania estimeaza ca va strange 300.000 de euro din chibriturile publicitare destinate campaniilor electorale. In toamna aceasta, au apelat la suportul publicitar candidatii la europarlamentare de la PLD, UDMR si PSD.
„Am calculat ca un tiraj de 500.000 de cutii a cate 40 chibrituri asigura minimum 20 de milioane de vizualizari, iar costul pe mia de vizualizari este cel mai mic de pe piata de publicitate, de 0,2 euro. Nu degeaba, americanii le numesc „panouri publicitare de palma”„, explica Anca Eremia succesul pe care il are afacerea demarata in 20