La sfîrşitul lui octombrie a avut loc a doua ediţie a Explore Dance Festival, organizat de Asociaţia Culturală Artlink. Dacă prima ediţie a avut ca temă "feminitatea", tema aleasă pentru anul acesta a fost "identitatea". Festivalul s-a desfăşurat în trei locaţii: Centrul Naţional al Dansului, Teatrul Naţional "I.L. Caragiale" şi Teatrul Odeon.
Un act artistic din sfera dansului primea statutul de creaţie coregrafică numai dacă în cadrul lui se manifesta o motricitate accentuată. Non-mişcarea, aferentă şi unor canoane estetice străine dansului academic, nu putea intra într-un registru coregrafic autentic. Odată cu schimbarea canoanelor estetice în dans, odată cu pătrunderea pe terenul artei coregrafice a interogaţiilor generate de paradigme antropologice, sociologice sau psihologice, discursul coregrafic începe să se poarte în jurul corpului, înţeles nu ca realitate fizică imediată, ci ca un construct cultural. Modul în care un individ se raportează la propria realitate corporală va avea ecouri în structura lui identitară, eul său va fi inevitabil modelat de această relaţie. Prin extrapolare, acelaşi lucru se petrece şi la nivelul comunităţilor. Corpul, aşa cum este el constituit în imaginarul colectiv, va fi, astfel, şi un factor esenţial în construcţia identităţii unei comunităţi.
Conceptul identităţii a fost supus interogaţiei prin diverse modalităţi coregrafice: identitatea ancorată în spaţiul public, configurat în conformitate cu anumite convenţii (Mister K, coregrafie şi interpretare Osman Kassen Khelili, Franţa); identitatea văzută prin prisma istoriei personale, în încercarea de a şterge graniţa dintre factorul alienat, individul, şi cel care alienează, spaţiul public (Retrospective Exhibitionist, coregrafie şi interpretare Miguel Gutierrez, SUA, Sad Sam, coregrafia şi interpretarea Matija Ferlin, Croaţia); identitatea elaborată prin raportare