Spre deosebire de constructorii francezi, italieni si japonezi, producatorii germani de automobile au reusit sa isi creasca nivelul mediu al emisiilor de dioxid de carbon cu 0,6% in anul 2006. Media producatorilor nemti este cea mai mare din Europa, 173 g/km, potrivit datelor publicate de Federatia Europeana de Transport si Mediu, citate de Wall-Street.ro.
In schimb, italienii si francezii au produs autombile cu o medie de emisii de CO2 de 144 g/km, adica cu 1,6% mai putin poluante decat cu un inainte.
Dintre constructorii nemti, singurul care isi va atrage simpatia ecologistilor pentru eforturi in acest an este BMW, care a produs automobile cu 2,5% mai putine emisii de dioxid de carbon, dar cu o medie de 184 g/km se afla inca foarte departe de baremele oficiale. Daimler produce cele mai poluante automobile comercializate in Europa, media pe intreg grupul in 2006 fiind de 188 g/km de dioxid de carbon.
Automobilele grupului PSA, din care fac parte Peugeot si Citroen, comercializate anul trecut in Europa au avut cele mai scazute emisii de CO2 . Media emisiilor de dioxid de carbon pentru autoturismele noi vandute de grupul francez a fost de 142 g/km.
In topul ecologismului pe treapta secunda s-a clasat Fiat, cu o medie de 144 g/km dioxid de carbon. Ambii producatori sunt foarte aproape de a atinge baremul de 140 g de CO2 pe kilometru, stabilit de comisiile europene pentru 2008.
Studiul realizat de Federatia Europeana de Transport si Mediu, cu sediul in Bruxelles, a luat in calcul doar producatorii care au vandut in 2006 peste 200.000 de unitati in Europa si analiza datelor s-a facut prin realizarea unei medii ponderate a emisiilor declarate pentru fiecare model de producator, in raport cu vanzarile inregistrate in anul precedent.
Spre deosebire de constructorii francezi, italieni si japonezi,