De la inceputul anului 2007, odata cu intrarea in UE, am asistat in diverse medii la discutii aprinse despre uriasele oportunitati pe care le au organizatiile non-guvernamentale.
Despre fondurile care vor tabari peste noi. Despre numeroase proiecte impopotonate cu intentii glorioase, dar de sub al caror invelis de vorbe razbatea mirosul banilor care puteau fi obtinuti. Ceea ce nu e neaparat rau: dimpotriva, munca trebuie rasplatita, totul e insa ca acea munca sa fie facuta profesionist. Din pacate, de multe ori am citit sau auzit despre ONG-uri foarte active in a demara diverse proiecte de suse, daca-mi permiteti termenul.
Vreau insa sa scriu mai jos despre un proiect realmente profesionist, demarat si dus la bun sfarsit de Fundatia Culturala "Timpul" si de Teatrul National "Vasile Alecsandri". E vorba despre Festivalul de Teatru Profesionist intitulat Iasi face Euro-Art si desfasurat intre 22 si 28 octombrie, sub coordonarea lui Adi Afteni. Si tin sa creionez putin si contextul, unul din care au lipsit atat declaratiile bombastice anterioare, cat si zgomotul de surle ulterior, menite a scoate in evidenta meritele organizatorilor. In acest fel, interesul a cazut pe eveniment in sine, pe spectacole, pe artistii invitati. Bine mediatizat la nivel local, sustinut de MCC, Primaria Municipiului Iasi si Consiliul Judetean, festivalul are meritul, care in timp se poate dovedi realmente important, de a fi - scuzati-mi cliseul, dar il gasesc indreptatit aici - o piatra de temelie in revigorarea interesului pentru teatru in Iasi.
Pentru ca intr-un spatiu de rubrica mi-e aproape imposibil sa surprind atmosfera sau sa vorbesc despre calitatea tuturor spectacolelor prezentate, o sa rezum evenimentul la datele sale reci, dincolo de care munca si pasiunea se pot simti totusi. Sapte zile de teatru. Doua locatii: Teatrul Luceafarul si Ateneul Tatarasi. Uns