» Majoritatea constantenilor prefera automobilele cu motoare pe motorina.
» Desi carburantul este mai ieftin, costurile de intretinere sunt mai mari decat in cazul benzinei.
Soferii constanteni sunt fani declarati ai motoarelor diesel. Fie ca vorbim de masini second-hand, vandute in targuri auto sau de firme specializate, fie ca este vorba despre autoturisme noi, comercializate direct de dealeri, situatia este aceeasi: masinile care folosesc drept carburant motorina au o cautare mai mare. Practic, mai mult de jumatate dintre masinile vandute in Constanta sunt diesel. In cazul unor modele, motorizarile sunt in proportie covarsitoare diesel. "Cele mai cautate motorizari in targurile auto sunt cele TDI", recunoaste Marin G., unul dintre samasarii din targul saptamanal, organizat pe varianta municipiului Constanta. E drept, in cazul masinilor de mic litraj sau al ultrasportivelor, benzina ramane combustibilul de baza. Pentru cei care cumpara masini second-hand, optiunea TDI (motoare turbo diesel cun injectie directa, dezvoltate in principal de producatorii auto germani) pare una fireasca. "Sunt motoare fiabile, care tin cel putin 400.000 de kilometri, daca le ingrijesti cum trebuie", spun dealerii din targuri. Cu toate acestea, peste 90% din modelele comercializate in Constanta au kilometraje incredibil de mici pentru vechimea masinilor (in general nu depasesc 140.000 km, indiferent de anul de fabricatie). Acest lucru ar trebui sa dea de gandit, pentru ca un motor diesel netratat corespunzator este mult mai costisitor de reparat.
Costuri aproape duble
Desi are avantajul costumului redus de carburant, masinile diesel au costuri de intretinere aproape duble fata de cele pe benzina. Astfel, vor costa mai mult atat reviziile tehnice, cat si piesele de schimb. De aceea, majoritatea dealerilor recomanda achizitionarea unui autoturism cu mo