Milioanele de euro necesare reviziilor şi reparaţiilor de la instalaţiile din noul centru al Craiovei vor fi pompate de aici înainte într-o regie a primăriei. Întreţinerea centrului transformat al Craiovei pentru o perioadă de cel puţin zece ani ar putea costa primăria milioane de euro, după cum apreciază specialiştii în administrarea şi întreţinerea sistemelor şi instalaţiilor. În Piaţa „Mihai Viteazul“ şi pe esplanada de pe strada Unirii trebuie întreţinute permananent fântânile arteziene, reţeaua de iluminat public, spaţiile verzi şi pavajul. Pe lângă întreţinerea curentă, la partea tehnică sunt obligatorii şi reviziile periodice. Cheltuielile cu mentenanţa ating valoarea maximă într-o perioadă dată în momentul în care se produc avarii, acestea urmând să fie remediate tot pe banii primăriei. Cum e şi firesc, antreprenorul de la centru, UTI Grup, care a încasat câteva din cele 10 milioane de euro cât a costat construcţia, şi-a manifestat intenţia de a asigura mentenanţa după consumarea perioadei de garanţie de doi ani. „În acest moment nu există un demers oficial, dar sigur că au fost discuţii în acest sens. Ca atare nici nu avem ce să precizăm, mai ales că până la expirarea garanţiei mai este“, a precizat Cristian Ignat, directorul UTI Oltenia. Primarul Craiovei, Antonie Solomon, spune însă că va încerca să atribuie lucrările de mentenanţă regiilor şi serviciilor primăriei care sunt autorizate în intervenţii. „Nu pot să ştiu eu acum cât costă revizia şi întreţinerea, dar ştiu că nu o să le dau la UTI. O să le dăm în gestiune la noi, la primărie, ca să se ocupe regiile noastre“, a declarat primarul Antonie Solomon.
RAADPFL, stăpână la centru
Dacă planul lui Solomon ţine, câştigul va fi de partea Regiei Autonome de Administrare a Domeniului Public şi Fondului Locativ (RAADPFL), unitate în subordinea municipalităţii. Potrivit directorului Direcţiei ser