Când o vezi, îţi vine să exclami la fel ca ardeleanul care a văzut pentru prima dată în viaţă o girafă: "No, aşa ceva nu există!". Şi totuşi, Mazda Taiki există, se mişcă natural
Când o vezi, îţi vine să exclami la fel ca ardeleanul care a văzut pentru prima dată în viaţă o girafă: "No, aşa ceva nu există!". Şi totuşi, Mazda Taiki există, se mişcă natural şi a fost prezentată aievea la Salonul Auto de la Tokyo.
Cu un design aproape perfect, ce îmbină armonios estetica şi aerodinamica, exerciţiul de stil al niponilor sugerează cu succes curgerea aerului, idee care a şi stat de fapt la baza realizării acestui concept. Atsuhiko Yamada, designerul-şef de la Mazda, a cerut echipei sale să creeze un prototip a cărui caroserie să sugereze cât mai bine aerodinamica.
Combinată cu o altă temă centrală, aceea a naturii (biodesignul) - care accentuează grija japonezilor pentru mediul înconjurător -, ideea a dus la un produs final remarcabil. Taiki se poate lăuda cu un coeficient aerodinamic (Cx) foarte mic, de doar 0,25, graţie formelor neobişnuite. Liniile curgătoare sunt completate de platforma plată care se prelungeşte în sus, în partea posterioară a maşinii, permiţând astfel aerului să aibă o curgere cât mai liberă.
După ce a ieşit în evidenţă cu cele trei concepte cu design inspirat din natură - Nagare ("flux", în limba japoneză), Ryuga şi Hakaze - Mazda revine în atenţia publicului cu un automobil cu linii futuriste ce prefigurează noile tendinţe de design - botezate Zoom-Zoom. Noua creaţie este echipată cu ultima generaţie a motorului rotativ. Iată că aceia care se grăbiseră să pună cruce motorului rotativ de tip Wankel sunt acum prinşi pe picior greşit de revenirea în forţă a acestui tip de motor cu ardere internă pe benzină.
Noua versiune a motorului rotativ este botezată Renesis 16x şi are o capacitate de 1,6 litri. Deşi motorul este a