Piaţa de profil are o valoare de 11 milioane de euro, fiind dominată în proporţie de peste 90% de cinci jucători Sărbătorile de Iarnă sau cele din timpul anului sunt tot atâtea
Piaţa de profil are o valoare de 11 milioane de euro, fiind dominată în proporţie de peste 90% de cinci jucători
Sărbătorile de Iarnă sau cele din timpul anului sunt tot atâtea prilejuri pentru diferite industrii să înregistreze salturi semnificative ale cifrelor de vânzări. Este şi cazul vinurilor spumante, sau al şampaniei, după cum este cunoscută în rândul cumpărătorilor.
Fiind o băutură consumată mai ales în momentele festive din timpul anului, vânzările producătorilor de profil oscilează, nefiind caracterizate prin constanţă. Astfel, în preajma Sărbătorilor de Iarnă, vânzările de şampanie se dublează faţă de totalul din restul anului.
Creştere anuală de peste 7%
Piaţa de profil înregistrează rate de creştere anuale de aproximativ 7-10%, valoarea acesteia nefiind mai mare de 11 milioane de euro, după cum susţin reprezentanţii din domeniu. Primii cinci jucători, printre care se numără Astese (companie care produce marca Angelli), Zarea şi Bucium deţin împreună 94% din piaţă. Cătălin Grecu, director commercial în cadrul companiei Bucium Iaşi spune că vânzările sunt pe un trend ascendant, fapt ce se reflectă şi în cifra de afaceri, dar şi în marja de profitabilitate a afacerii. "Evoluţia cifrei de vânzări a crescut de la an la an.
Astfel, în 2005, aceasta s-a cifrat la 4,5 milioane de euro, iar la sfârşitul anului trecut a ajuns la 7,2 milioane euro", a declarat, pentru "Adevărul", Grecu. Potrivit acestuia, pentru anul în curs se are în vedere atingerea unei cifre de afaceri mai mari cu 5%, comparativ cu cea de anul trecut. Cum era de aşteptat, vânzările cele mai importante sunt în perioada Sărbătorilor.
"Într-un an vindem toată cantitatea pe ca