Greva mecanicilor de locomotiva din caile ferate germane a intrat in cea de-a treia zi, devenind astfel cea mai lunga din istoria Germaniei. Aceasta afecteaza atat milioanele de navetisti, cat si turistii si transporturile de marfuri.
Conform agentiei Reuters,, greva cauzeaza pierderi in valoare de 50 de milioane de euro pe zi, cu o crestere accelerata pe masura ce greva dureaza din ce in ce mai mult, pierderile putand ajunge la 500 de milioane pe saptamana.
In afara de navetisti si turisti, greva afecteaza si transporturile de marfuri, in special cele ale companiilor a caror activitate depinde mult de livrarea la timp a materiilor prime si a subansamblelor. Astfel, Audi a anulat unul din schimburile de lucru din cauza acestor intarzieri care au dus la o lipsa a subansamblelor destinate productiei.
Oficialii GDL, Gewerkschaft Deutscher Lokomotivfuhrer, sindicatul mecanicilor de locomotiva, au anuntat ca doresc incheierea unui acord specific pentru cei 34.000 de membri ai sai, separat fata de cel convenit in trecut pentru restul de 195.000 de lucratori din caile ferate, care asigura o crestere cu 4,5% a salariilor.
Pentru mecanicii de locomotiva, GDL doreste o crestere salariala de pana la 31 de procente, motivand ca membrii sai sunt platiti mai putin prin comparatie cu cei ai altor tari membre a Uniunii Europene. In schimb, Deutsche Bahn a declarat ca a facut deja publica, de acum o luna, oferta finala: o crestere salariala de 10% insotita de o “prima” in valoare de 2.000 de euro.
Oficialii Deutsche Bahn au anuntat ca vor da in judecata sindicatul GDL si ca vor cere despagubiri in valoare de 5 milioane de euro, cauzate de greva.
Greva mecanicilor de locomotiva din caile ferate germane a intrat in cea de-a treia zi, devenind astfel cea mai lunga din istoria Germaniei. Aceasta afecteaza atat milioanele de