La nivelul statelor membre UE, abandonul şcolar înregistrat în 2006 este încă mult prea mare, din perspectiva agendei Lisabona. Astfel, statisticile de anul trecut arată că 6 milioane de tineri, între 18 şi 24 de ani, au abandonat prematur studiul. Pentru a atinge obiectivele Lisabona, acest număr ar trebui să scadă la 2 milioane, până în 2010. Nici obiectivul ca 85% dintre tinerii Europei să aibă studii liceale, până în 2010, nu e simplu de atins, în condiţiile în care sunt cu 2 milioane mai puţini tineri, decât s-a preconizat, care frecventează liceul.
Adulţii nu participă suficient la programele de învăţare pe tot parcursul vieţii. Pentru ca standardele să fie atinse, ar trebui ca 8 milioane de persoane adulte să se implice în aceste programe până în 2010, pentru ca rata de 12,5% să fie atinsă. La nivelul tinerilor de 15 ani, sunt necesare îmbunătăţiri ale capacităţii de citire. La ora actuală, 1 din 5 adolescenţi de 15 ani din Europa citeşte prost. Pentru atingerea standardelor, 200.000 de alţi tineri ar trebui să îşi îmbunătăţească citirea. Ritmul reformelor în educaţie ar trebui, de asemenea, accelerat.
Majoritatea elevilor din UE nu învaţă la şcoală 2 limbi străine, aşa cum s-a cerut la Consiliul European din 2002, de la Barcelona. Finanţarea şi eficienţa sistemelor educaţionale rămân o grijă importantă. Deşi învăţământul superior a fost mai bine finanţat, încă nu se văd progresele. Acestea sunt principalele concluzii din raportul anual, din 2007, al Comisiei Europene pe tema progresului înregistrat, în vederea obiectivelor Lisabona. (M.C.)
La nivelul statelor membre UE, abandonul şcolar înregistrat în 2006 este încă mult prea mare, din perspectiva agendei Lisabona. Astfel, statisticile de anul trecut arată că 6 milioane de tineri, între 18 şi 24 de ani, au abandonat prematur studiul. Pentru a atinge obiectivele Lisabona, acest număr ar tre