Piata bauturilor alcoolice din import, estimata la peste 50 mil. euro in acest an, ar putea trece de 80 mil. euro in 2008, ca urmare a reorganizarii portofoliilor de produse ale celor mai importanti jucatori: BDG Import, Cristalex si Pernod Ricard.
Importatorul Jack Daniel's a castigat distributia Metaxa, o marca ce genereaza vanzari de cateva milioane de euro, compania Cristalex, cu driver-ul Teacher's, si-a adaugat pe lista cognac-ul Courvoisier, iar Pernod Ricard nu s-a lasat mai prejos si a venit cu sampaniile Mumm si Perrier Jouet.
Miscarile de pe piata bauturilor de import reprezinta a doua reorganizare semnificativa la nivel local, dupa mutarile din martie 2006 generate de tranzactia derulata la nivel mondial intre Pernod Ricard si Allied Domecq.
Cea mai recenta mutare din piata este preluarea de catre BDG Import, distribuitorul whiskey-ului Jack Daniel's a brandurilor Metaxa, Cointreau, Passoa, Remy Martin si Piper Heidsieck dupa ce a incheiat un parteneriat cu producatorul francez Remy Cointreau prin intermediul caruia a devenit unicul distribuitor al acestuia pe plan local.
"Pana in prezent, in toate tarile unde produsele Remy Cointreau erau prezente aveau acelasi distribuitor, numai in Romania distributia lor era realizata de companii diferite. Recent, reprezentantii Remy Cointreau au luat decizia ca si in Romania distributia sa fie asigurata de o singura companie si ne-au ales pe noi", a spus Petru Berciu, managing partner al BDG Import.
In urma realizarii acestui parteneriat, reprezentantii BDG Import estimeaza pentru anul viitor afaceri de circa 30 de mil. euro, dintre care aproximativ sase milioane de euro vor fi generate doar din importul si distributia produselor marca Remy Cointreau, in conditiile in care pentru anul acesta BDG vizeaza o cifra de afaceri de 20 mil. euro.
Pana la data de 1 noiembrie, brandul Metaxa