Cinci mari producători de cafea au vărsat în primele nouă luni ale acestui an aproape 60.000 de reclame pe posturile de televiziune, în presa scrisă şi la radio Piaţa publicităţii pentru Cinci mari producători de cafea au vărsat în primele nouă luni ale acestui an aproape 60.000 de reclame pe posturile de televiziune, în presa scrisă şi la radio
Piaţa publicităţii pentru mărcile de cafea este una dintre cele mai complexe şi competitive din lumea comunicării.
Multe mărci care se bat pe paliere limitate, o gamă largă de sortimente, producători foarte puternici şi consumatori cu gusturi din ce în ce mai sofisticate creează o piaţă dinamică, aflată parcă mereu sub efectul cofeinei.
Volumul brut de publicitate consumat pentru mărcile de cafea pe televiziune, radio şi presă, în perioada ianuarie - septembrie 2007, s-a ridicat la 95,3 milioane de euro, potrivit monitorizărilor AlfaCont Mediawatch. Consumul este calculat pe baza tarifelor-listă (rate-card) ale acestor suporturi media.
Chiar dacă cifra este orientativă (este greu de apreciat discounturile la presă şi radio, dar mai ales tv, unde vânzarea se face pe punctul de audienţă), aceasta arată o creştere cu 22% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Interesant de remarcat este faptul că numărul total de inserţii în presă, radio şi tv a fost în acest an de 59.448. "Ploaia" de spoturi nu s-a înteţit, menţinându-se la acelaşi nivel din 2006: 60.292. Cu aproape acelaşi număr de inserţii, dar la un volum în euro mai mare, se poate spune că în 2007 am avut o inflaţie de media, adică o creştere a tarifelor de publicitate.
Ca şi la alte categorii publicitare, televiziunea deţine supremaţia şi în domeniul cafelei. Volumul brut consumat pe tv a fost de 93,8 milioane de euro, cu 21% mai mult decât în 2006. Numărul de spoturi a fost mai mic cu circa 900 de difuzări faţă de anul trecut.