Friesland Foods, producatorul Milli si Napolact, estimeaza anul acesta o cifra de afaceri de 130 mil. euro, in crestere cu 20% comparativ cu 2006, dar sub ritmul de crestere de 23% inregistrat in primele zece luni ale anului.
Reprezentantii Friesland estimeaza ca nivelul de profitabilitate al companiei va fi afectat in ultimul trimestru, ca urmare a cresterii pretului la materie prima. Potrivit calculelor ZF, grupul olandez a obtinut un profit de aproape 9 mil. euro in 2006.
"Friesland a inregistrat in primele zece luni o cifra de afaceri de 105 mil. euro, in crestere cu 23% comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent. Pentru finele anului estimam o cifra de afaceri de 130 mil. euro si mentinerea profitabilitatii companiei la acelasi nivel cu rezultatele obtinute anul trecut, exceptie facand ultimul trimestru al acestui an din cauza cresterii preturilor la materia prima", a declarat Gerbrant de Boer, directorul general al grupului.
Potrivit declaratiilor anterioare ale lui Ioan Balan, vicepresedintele Asociatiei Patronale Romane din Industria Laptelui (APRIL), un litru de lapte costa in aceasta vara 0,75 lei cand era achizitionat de la punctele de colectare si intre 0,85-1 leu, achizitionat de la fermierii mari. Aceste preturi insa vor fi cu 0,1 lei mai mari la finele acestui an, ceea ce inseamna o crestere a preturilor lactatelor pe plan local cu marje cuprinse intre 10% si 15%.
In contextul acestor cresteri de pret ale materiei prime, ale costurilor salariale, ale energiei si al intensificarii concurentei dupa aderarea Romaniei la UE, Friesland a decis recent sa transfere productia de la fabrica din Satul Mare in Carei, localitate situata de asemenea in judetul Satu Mare, pentru a eficientiza activitatea companiei.
Potrivit reprezentantilor companiei, in actuala fabrica de la Satu Mare vor fi mentinute activitatile de