» Pe masa ministrului Transporturilor a ajuns o nota de fundamentare privind reluarea lucrarilor la investitie.
» Expertii in domeniu spun ca acest canal va impulsiona puternic economia romaneasca.
Ovidiu Cupsa, directorul Companiei Nationale Administratia Canalelor Navigabile, i-a trimis, la sfarsitul saptamanii trecute, ministrului Transporturilor, Ludovic Orban, o nota de fundamentare privitoare la continuarea lucrarilor la canalul Dunare-Bucuresti. O astfel de investitie ar fi extrem de benefica pentru economia romaneasca, dar si pentru mediu, pentru ca ar prelua o mare parte din traficul greu dintre Capitala si judetul Constanta. "Am facut aceasta propunere pentru ca numai Administratia Canalelor Navigabile poate realiza si intretine o astfel de lucrare", a precizat Ovidiu Cupsa. Costurile unui astfel de canal sunt, potrivit specialistilor, de aproximativ 400 de milioane de euro, iar executia s-ar intinde pe cel putin patru ani. Canalul este proiectat sa aiba o lungime de 73 de kilometri, o latime de 80 de metri si o adancime de cinci metri, urmand sa fie deservit de cel putin doua porturi: unul la Oltenita si unul la Bucuresti. Capacitatea sa de transport ar fi de circa 16 milioane tone de marfa pe an. Spre comparatie, Canalul Dunare-Marea Neagra poate transporta 100 de milioane de tone marfa pe an. Proiectul este sustinut si de edilii Capitalei. Mingea se afla acum in terenul Ministerului Transporturilor. Proiectul Canalului Dunare-Bucuresti a fost schitat initial acum aproape 80 de ani. Constructia a si inceput, in anul 1990 fiind construit in proportie de 90 de procente. Lucrarile au fost apoi sistate.
ImportanTa economica si ecologica
Potrivit lui Ovidiu Cupsa, pe langa importanta economica a acestei investitii, este demna de luat in seama si cea ecologica. Transportul pe canalele navigabile este mult mai ieftin si mai