Companiile auto franceze si cele italiene au modele mult mai eficiente din punctul de vedere al emisiilor nocive decat cele germane.
Germania a avut deja conflicte cu Uniunea Europeana asupra infiintarii unui sistem de reglementare care ar forta producatorii de masini poluante sa plateasca mai mult decat producatorii de autoturisme ecologice, scrie International Herald Tribune.
Un studiu facut public recent de catre un grup de aparatori ai mediului a scos la iveala ca masinile germane sunt din ce in ce mai poluante, in vreme ce autoturismele producatorilor francezi sau italieni sunt din ce in ce mai "prietenoase" cu mediul inconjurator.
Emisiile de dioxid de carbon produse de masinile Daimler sau Volkswagen au crescut cu 0,6% in 2006, iar cele produse de masini ca Peugeot sau Fiat scad anual cu 1,6%, conform studiului efectuat de Transport & Environment (T & E), grup cu sediul la Bruxelles.
Producatorii germani de masini "par sa construiasca in fiecare an masini tot mai puternice, mai grele si care emit gaze toxice in cantitati din ce in ce mari, care nu au ce cauta in secolul 21", a declarat Jos Dings, director al T&E.
Raportul grupului de mediu a fost publicat in contextul in care oficialii Uniunii Europene pregatesc o lege pentru producatorii de masini poluante din Germania.
Barbara Helfferich, purtator de cuvant al comisarului pentru mediu al Uniunii Europene, Stavros Dimas, a declarat ca Uniunea va prezenta planurile pentru industria auto pe 19 decembrie.
Helfferich a afirmat ca noile legi vor permite emisii de maximum 130 de grame de dioxid de carbon pe kilometru pana in anul 2012. O cantitate de inca 10 grame va fi redusa de producatorii de accesorii ca aer conditionat, cauciucuri si combustibili. In total, nivelul maxim admis in cazul emisiilor de dioxid de carbon va fi de 120 de grame pe kilometru.