In lupta dintre ecranele cu plasma si cele LCD balanta vanzarilor inclina in favoarea celor din urma, iar estimarile pe termen lung ale estimarile specialistilor tind sa confirme aceasta tendinta, dublata de faptul ca plasmele vor ramane relativ un segment marginal, informeaza cotidianul francez Les Echos.
Ultimul studiu al societatii californiene iSuppli arata ca vanzarile mondiale de ecrane cu cristale lichide vor creste in medie cu aproximativ 21 de procente anual in urmatorii patru ani, de la 76 milioane de unitati, cate vor comercializate anul acesta, pana la 164 milioane in 2011.
Piata televizoarelor va avea o rata anuala compusa de crestre (CAGR) de patru procente, iar specialistii estimeaza ca va ajunge la 245 milioane de unitati in 2011, fata de 207 milioane anul acesta, informeaza Les Echos.
Portivit specialistilor, aceasta crestere este explicata de competitivitatea ecranelor cu cristale lichida, obtinuta prin investitiile in fabricile de ultima genereaza, sustine cotidianul francez.
In ceea ce priveste ecranele cu tub catodic, care in tarile in curs de dezvoltare domina piata, iSuppli estimeaza ca in anul 2011 acestea vor reprezenta aproape un sfert din vanzarile mondiale, adica mai mult de 58 de milioane de unitati.