Autorităţile vor scoate un catalog cu valorile de piaţă ale maşinilor rulate care va fi folosit la calcularea taxei de primă înmatriculare Catalogul auto, asemănător celui pe care îl
Autorităţile vor scoate un catalog cu valorile de piaţă ale maşinilor rulate care va fi folosit la calcularea taxei de primă înmatriculare
Catalogul auto, asemănător celui pe care îl folosesc notarii, în cazul tranzacţiilor imobiliare, va lua în considerare mai mulţi factori, cum ar fi marca, modelul sau rulajul, şi va sta la baza scalei de depreciere, element de bază în calculul taxei de primă înmatriculare.
Realizarea acestui catalog are menirea să "stingă" parţial conflictul cu autorităţile europene în privinţa acestei taxe.
În data de 5 noiembrie, Comisia Europeană a trimis României o scrisoare în care se enumeră şase hibe ale legislaţiei autohtone referitoare la taxa de primă înmatriculare.
"Proiectul românesc de lege nu permite unui contribuabil să dovedească faptul că o maşină s-a depreciat de fapt mai mult decât indică scala fixă", se menţionează în aceasta. Trebuie reamintit că, în proiectul de modificare transmis Comisiei Europene, taxa de primă înmatriculare ar urma să se plătească în funcţie de gradul de uzură al maşinii, respectiv taxele sunt mai mici cu cât durata de viaţă a maşinii este mai mică.
În replică, autorităţile române au informat CE, pe 8 noiembrie, că România va analiza posibilitatea elaborării unui catalog care să cuprindă preţurile de circulaţie a maşinilor second-handde pe piaţa autohtonă.
Aseară, la închiderea ediţiei, era în desfăşurare la Ministerul Economiei şi Finanţelor o întâlnire pe această temă a reprezentanţilor MEF cu cei ai Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Autovehicujle (APIA), ai Uniunii Naţionale a Societăţilor de Asigurare din România (UNSAR) şi ai Comisiei de Supraveghere a Asigurăr