Nestle Romania, filiala locala a celui mai mare producator din industria alimentara mondiala, se declara a fi mereu in cautarea unor noi parteneri de afaceri, fie prin achizitii, fie prin proiecte de tip greenfield, in conditiile in care intrarea Romaniei in Uniunea Europeana a deschis piata de profil catre noi jucatori de talie mondiala, cu experienta pe pietele emergente.
“Mereu urmarim tot ce se intampla in piata. In plus, trebuie sa marturisesc ca jucatorii din industria de care Nestle este interesata vin adeseori sa discute cu noi, asadar este vorba despre negocieri permanente. Cautam mereu noi parteneri, iar viitoarea tranzactie poate fi una la nivel local sau poate fi doar un efect colateral, ca in cazul preluarii producatorului grec Delta Ice Cream”, a declarat, pentru Wall-Street, Paul Nuber, directorul general al Nestle Romania.
Pentru 2008, reprezentantii Nestle Romania se asteapta la rezultate cel putin la fel de bune, anul acesta preconizand o majorare majorare de 20% a volumului de vanzari, dupa ce la sfarsitul trimestrului al treilea s-a inregistrat o crestere de 30% a vanzarilor. Cele mai mari ritmuri de crestere au fost inregistrate de produsele pentru sugari si copii mici, de cerealele pentru micul-dejun, dar si de automatele de cafea.
In cazul in care afacerile din Romania ar inregistra acelasi volum de vanzari pe cap de locuitor ca in Elvetia, filiala locala a celui mai mare producator din industria alimentara mondiala ar realiza un volum de vanzari de peste 3 miliarde de euro. In prezent insa, afacerile din Romania a marelui grup valoreaza 0,5 miliarde de lei, echivalentul a 150-160 de milioane de euro, potrivit estimarilor oficialilor companiei. In Elvetia, afacerile grupului sunt evaluate la peste 4 miliarde de euro.
Reprezentantii companiei estimeaza ca produsele culinare, mai ales cele reunite sub brand-ul Mag