>> Infrastructura a devenit principalul obstacol în calea investiţiilor". Premierul Tăriceanu, liderul PSD Mircea Geoană şi alţi politicieni de frunte au dat ieri vârtos din coate, ca să >> Infrastructura a devenit principalul obstacol în calea investiţiilor".
Premierul Tăriceanu, liderul PSD Mircea Geoană şi alţi politicieni de frunte au dat ieri vârtos din coate, ca să se vadă mai bine în poză, la inaugurarea şoselei de centutră a Piteştiului. Degeaba! România rămâne la fel de izolată de Uniunea Europeană cu toţi cei 15 kilometri de şosea cu profil de autostradă deschişi ieri. Principala legătură rutieră a României cu Occidentul - renumitul Coridor IV - este tot motiv de jenă, pentru orice român. Şi unul de oroare pentru orice străin.
Pentru şoseaua de centură a Sibiului, la finele anului 2007, de-abia ar urma să se finalizeze exproprierile de terenuri. Variantele ocolitoare ale municipiilor Râmnicu Vâlcea şi Arad, existente în forme primitive, trebuie urgent reabilitate - dar, în afară de intenţii, nu mai există nimic. În ianuarie 2006, responsabilii din Ministerul Transporturilor promiteau că autostrada de pe Coridorul IV va fi gata în 2011. Intrăm în 2008 şi pe "culoarul morţii" Deva-Arad nu s-a mişcat nimic. În schimb, crucile continuă să răsară, aproape lună de lună, pe marginea acestei şosele şerpuite, extrem de aglomerată.
Calitatea proastă a infrastructurii a devenit, între timp, principalul obstacol în calea investiţiilor. Cu birocraţia şi corupţia tot te mai descurci, până în cele din urmă. Dar, dacă marfa ţi se blochează undeva pe o şosea, nu mai ai cu cine să aranjezi, nici ce "mecanisme" să ungi! Şi atunci cum să nu priveşti înapoi cu mânie?
Din 1990 până la reformele din 1997-1998, România a îngropat vreo 4 miliarde de dolari pentru susţinerea unei industrii miniere supradimensionate. Până la privatizarea din 2001, statul