Afacerile concepute ca reţele sociale online produc, în străinătate, miliardari în dolari. În România, deşi există programatori buni, afacerile de acest tip sunt modeste. Golul de pe piaţă este pe cale să fie acoperit de jucători străini. Când a lansat Facebook.com, în 2004, Mark Zuckerberg avea numai 20 de ani şi era student la Harvard. La vârsta la care mulţi tineri se gândesc numai la distracţie, el a reuşit să construiască, în trei ani, o afacere evaluată la
Afacerile concepute ca reţele sociale online produc, în străinătate, miliardari în dolari. În România, deşi există programatori buni, afacerile de acest tip sunt modeste. Golul de pe piaţă este pe cale să fie acoperit de jucători străini.
Când a lansat Facebook.com, în 2004, Mark Zuckerberg avea numai 20 de ani şi era student la Harvard. La vârsta la care mulţi tineri se gândesc numai la distracţie, el a reuşit să construiască, în trei ani, o afacere evaluată la 15 miliarde de dolari. Luna trecută, Microsoft a cumpărat 1,6% din acţiunile Facebook pentru 240 de milioane de dolari. Facebook are 54 de milioane de utilizatori înregistraţi şi 65 de miliarde de afişări lunare.
Dar firme precum cea din exemplul de mai sus nu se dezvoltă în Europa de Est pentru că, deşi există mulţi programatori pregătiţi la standarde internaţionale, mediul de afaceri nu este încă suficient de propice. Într-un lac se dezvoltă peşti mai mici. Balenele trăiesc în Ocean. Iar firmele autohtone au avut până acum ca ţintă numai publicul local sau, cel mult, publicul din ţările vecine, şi nu piaţa internaţională. „Climatul de afaceri din Statele Unite este foarte diferit de cel din România. Acolo sunt bani care se investesc în idei. Ca să lansezi ceva la scară globală şi să ai succes, trebuie să ai o susţinere financiară, în primul rând“, consideră András Nagy,