» Capitala Romaniei s-a transformat intr-un mare santier in care zilnic se repara strazile.
» In alte orase mari din Europa, edilii programeaza lucrarile la drumuri in asa fel incat sa nu incurce traficul.
» In strainatate sunt utilizate masini speciale care toarna asfalt intr-un interval scurt de timp.
Bucurestenii abia mai pot circula prin oras din cauza aglomeratiei de pe strazi, iar unul dintre motive il reprezinta sutele de santiere deschise de primarii si furnizorii de utilitati, care gasesc tot timpul ceva de reparat. Spre deosebire de Bucuresti, in alte orase mari din Europa lucrarile se fac intr-un ritm mai rapid, se folosesc materiale de calitate, iar strazile nu sunt pline de santiere.
Intretinere multianuala
Multi bucuresteni au observat ca, in ultimii ani, unele strazi, cum ar fi Bd. Tineretului, Bd. Unirii, soseaua Oltenitei, se repara prea des. In fiecare an constructorii vin si frezeaza asfaltul, il lasa asa cateva zile, dupa care toarna un nou strat.
Oamenii nu inteleg de ce se strica strazile care sunt bune si edilii nu ii trimit pe constructori acolo unde chiar e nevoie de interventia lor. Administratia Strazilor are o explicatie: arterele care au fost reabilitate au intrat intr-un program de intretinere multianuala. Aceasta inseamna ca ori de cate ori sunt observate deficiente constructorii vin si iau munca de la capat. Fiindca pana acum cativa ani nu a existat un astfel de program, strazile erau pline de gropi adanci – explica Elena Ghineraru, fost director la Administratia Strazilor. Acum constructorii nu mai asteapta ca fisurile din asfalt sa se transforme in gropi si incep lucrarile imediat. Astfel ca pe strazile care arata relativ bine apar adevarate santiere, la fel ca si pe cele care chiar au nevoie. Asa am ajuns sa avem peste 200 de santiere in Capitala, conform inventarului realizat de Minis