De alegerea unei şcoli depinde, adeseori, succesul ulterior în carieră. Liceul este creuzetul în care se formează marile talente. Introducerea sistemului de evaluare a calităţii permite acum alegerea unei anumite instituţii de învăţământ. Cu o condiţie: să se publice rapoartele de evaluare! Până la jumătatea lunii trecute, fiecare unitate şcolară din învăţământul preuniversitar avea obligaţia, conform O.G. nr. 75/2005 privind asigurarea calităţii educaţiei, s
De alegerea unei şcoli depinde, adeseori, succesul ulterior în carieră. Liceul este creuzetul în care se formează marile talente. Introducerea sistemului de evaluare a calităţii permite acum alegerea unei anumite instituţii de învăţământ. Cu o condiţie: să se publice rapoartele de evaluare!
Până la jumătatea lunii trecute, fiecare unitate şcolară din învăţământul preuniversitar avea obligaţia, conform O.G. nr. 75/2005 privind asigurarea calităţii educaţiei, să finalizeze Raportul anual de evaluare, pe baza unui model propus de ARACIP (Agenţia Română pentru Asigurarea Calităţii în Învăţământul Preuniversitar), şi să îl şi transmită, în format electronic, la autoritate. Urmarea acestui laborios proces de analiză ar fi trebuit să fie o clasificare a instituţiilor de învăţământ preuniversitar, menită să vină în sprijinul beneficiarilor serviciilor educaţionale. Raportările s-au încheiat, dar autoevaluările şcolilor se ţin tot sub cheie. În mod normal, şcolile care nu îndeplinesc toţi cei 43 de indicatori ai calităţii, prevăzuţi în standardele elaborate de ARACIP după modelul european, ar fi trebuit afişate pe site-ul agenţiei, pentru ca elevii şi părinţii să ştie măcar care sunt problemele unităţilor respective.
În acest moment, oricare elev care doreşte să-şi facă o strategie de dezvoltare a carierei are la dispoziţie doar listele cu un