Cele mai multe posturi tv apelează la emisiuni produse sau copiate din alte ţări, pentru că sunt mai ieftine şi cu succes garantat. Odată cu creşterea numărului de televiziuni în România, Cele mai multe posturi tv apelează la emisiuni produse sau copiate din alte ţări, pentru că sunt mai ieftine şi cu succes garantat.
Odată cu creşterea numărului de televiziuni în România, s-a format o piaţă a caselor de producţie, furnizori de programe tv. Puţine dintre case au devenit o forţă din punct de vedere financiar, iar cele care "vin din urmă" se concentrează, tot mai mult, pe nişe. Piaţa producătorilor se confruntă totuşi cu o lipsă de profesionişti.
Producătorii independenţi de emisiuni consideră că piaţa caselor de producţie se află, în prezent, "în plină dezvoltare" faţă de acum 7-8 ani. Există totuşi doar câteva case de producţie de renume, restul "plutonului" încercând să "prindă" câte un contract punctual cu televiziunile.
Tudor Giurgiu, regizor şi fost preşedinte-director general al TVR, este de părere că piaţa de producători care dezvoltă programe pentru televiziuni este extrem de mică, în comparaţie cu numărul mare de posturi: "Practic, vorbim de câţiva <> , care s-au făcut remarcaţi în special prin programe de divertisment de anvergură, şi apoi de o mulţime de case de producţie care se zbat să câştige proiecte cu bugete foarte mici".
Ioana Pasca, Marketing & New Business Director Intact Production (casa de producţie a familiei Voiculescu), spune că piaţa producătorilor este insuficient dezvoltată pentru a impune standarde şi competiţie reală.
La rândul său, Adela Harnagea, Chief Executive Officer la Direct Target şi om cu "vechi state de serviciu" în acest domeniu, consideră că "numărul de jucători este destul de mare, însă sunt puţini, deocamdată, cei care au o reală putere pe piaţă. Sunt multe companii mici care au o ofertă r