Speculatiile privind primii pasi ai retelei de networking Facebook in China au starnit curiozitatea investitorilor inca de la achizitia portalului MySpace de catre gigantul News Corp, urmata de lansarea, in aprilie, a unei versiuni chineze. Oficialii companiei Facebook neaga ultimele zvonuri in acest sens, conform BusinessWeek. Vom avea oare si un Facebook chinez?
Exista cateva intrebari care nu si-au primit raspunsul mult cautat de investitori. In primul rand, strategia Facebook pentru China. Se va dezvolta de la zero, ca in cazul MySpace China, sau va achizitiona unul din numerosii “wannabes” care isi doresc expunere internationala si un target semnificativ de utilizatori odata cu numele Facebook?
In al doilea rand, potentialii candidati. Ultimele zvonuri au adus in atentia mass-mediei compania Xiaonei, un serviciu de networking detinut de Oak Pacific Interactive, Beijing, dar si Tianwang, un website 2.0 chinez. Recent, purtatorul de cuvant Facebook a negat informatiile aparute intr-un raport media britanic, conform carora Facebook ar fi in discutii cu Zhanzuo.com, un site networking promitator in China. Potrivit CNet News, raportul indica o posibila achizitie de 85 milioane de dolari.
Subiectul intrarii Facebook in China este justificat, in mare parte, de valoarea de piata a platformei Facebook, confirmata de investitia masiva de 240 milioane de dolari pe care gigantul Microsoft s-a angajat sa o faca in acest site. Nu in ultimul rand, China inregistreaza cea mai mare crestere a pietei de Internet din lume, existand la ora actuala peste 160 de milioane de chinezi online. Dupa Statele Unite, China detine a doua cea mai mare populatie de internauti din lume, iar companii ca MySpace sau Google profita din plin de aceasta.
Rata penetrarii internetului in China a depasit, pentru prima data, 10% din populatie, iar ritmul se va accelera, afirma ana