Companiile de media investesc sute de mii de euro în relansarea ziarelor, însă efectele pe termen lung sunt condiţionate de diversificare şi de campanii de marketing permanente. Schimbarea obiceiurilor de consum ale cititorilor, dezvoltarea internetului şi intensificarea competiţiei au împins lupta ziarelor pentru audienţă în direcţia modernizării. Aura Iordan, consultant media cu o experienţă de peste zece ani în domeniu, susţine că ziarele trebuie să se modernizeze,
Companiile de media investesc sute de mii de euro în relansarea ziarelor, însă efectele pe termen lung sunt condiţionate de diversificare şi de campanii de marketing permanente.
Schimbarea obiceiurilor de consum ale cititorilor, dezvoltarea internetului şi intensificarea competiţiei au împins lupta ziarelor pentru audienţă în direcţia modernizării. Aura Iordan, consultant media cu o experienţă de peste zece ani în domeniu, susţine că ziarele trebuie să se modernizeze, pentru a ţine pasul cu cititorii, şi să aducă schimbări la nivel grafic şi de conţinut, pentru diferenţiere, susţinute de un marketing complex.
Afectate de scăderea vânzărilor de ziare, companiile de media româneşti au investit în ultimii doi-trei ani în relansarea publicaţiilor din portofoliu, în unele cazuri chiar de două ori. Într-o astfel de situaţie se află cotidianul Gândul, relansat la începutul lunii octombrie, după ce în toamna anului trecut mai trecuse printr-un astfel de proces. Deşi specialiştii nu susţin ideea relansării anuale, echipa de la PubliMedia, divizia de presă scrisă a MediaPro, încearcă astfel să resusciteze un titlu care în 2006 a înregistrat pierderi de circa un milion de euro.
Cosmina Noaghea, directorul de publishing al PubliMedia, a explicat că relansarea din acest an vizează creşterea vânzărilor şi a audien